11.19.2012

AYDINLANMIŞ DAR BENCİLLİK* ve biz bunun neresindeyiz ?

istanbul da en sevdiğim şeylerden biri vapur yolculuğu özellikle de tek başıma , otobüse binmek karşıya geçmek için son çaredir ( sis olduğunda vapurlar çalışamadığında) benim için ,

Bugün NATUREL FUARI na doğru yola çıktım .Mustafa Bakır hocamızın Permakültür Etik Tasarım Bilimi konuşmasını dinlemek için , oraya vardığımda salon boştu gerçekten ama bunu iki nedene bağlıyorum ; günlük girişin 20-TL olması , konferansın İstanbul için erken saatte olması ,ama şehir hayatında çalışana veya çalışmayanlar bilirler ki burası insanı gerçekten amacından saptıracak veya unutturacak ciddi karmaşalarla doludur.

Mustafa Hoca benim için çok iyi bir konuşmacı onu dinlemek bana unuttuğum noktaları hatırlattı.Bazen durup amacıma ne kadar yakınım yaklaşabiliyor muyum diye çok sorguladığım oluyor ama yolda ileredikçe daha az korkuyorum  sanırım evet benim köyde bi arazim yok ama şehir ortamında elimden geldiğince kendimi teorik olarak teknik olarak geliştirmeye çalışıyorum imkanım yok demiyorum , gerekirse havuçlarımı,tatlı patatesimi kovaya ekiyorum,kadife çiçeğimi camda yetiştiriyorum,çuvalda patatesimi, kompostumu kovada yapıyorum ,mesela kudret narımı bahçeye ektim hiç kimseye söylemeden gizli gizli bahçenin bi köşesinde yetiştirip hasat ettim ve şu anda güneşte zeytinyağının içinde mutlu mutlu bekliyor  .Ev ortamında yapılabilecek milyonlarca şey sayabilirim .Bunlar Benim gelecekte daha büyük yerlerde yapacaklarımın sadece ön çalışması köyde gerçekten herşey çok farklı işliyor .Mısır toplamaya gittiğinizde , dev kompostu çevirirken ne dediğimi çok iyi anlayacağınızı biliyorum çümkü balkonunuzda yaptıklarınız köyde yapacaklarınızın sadece binde biri , bunu yapmaya üşeniyorsanız çok zor  : ) ... Bill Mollison 'ın dediiği şeyi Mustafa Hoca söylediğinde Dann diye kafaya çarpıyor ''Geçmiş olsun Dünyayı kurtaramadınız'' Ne diyor bu adam ?!!! Dr.Albert Bartlet ve  gerçekten bu işin farkında olan herkesle aynı şeyi söylüyor  ;
                   '' insanın en büyük yetersizliği üstel fonskiyonun gücünü kavrayamamasıdır.






ama durum şu ki sınırlı bir dünyada yaşıyoruz .Dünya nüfusu , petrol, atık, gıda ,şehirleşme , tür tükenmesi ve buna karşılık zaman ...İşte aslında permakültür 'ün devreye girdiği an burası nasıl yapacağız sorusuna, yapmakla ilgili nasıl düşüneceğiz cevabını veriyor .Ve Dünya üzerinde 
*Bizi ne öldürür sorusuyla başlıyor herşey...
Ve bu sorunun cevabını kendi kendimize verdiğimiz zaman Permakültür Etiği kavramı başka bir boyut kazanacak ve bugüne kadar bilim ile ilgili bildiğimiz herşey kafamızda baştan yazılacak . 


Ben yine heyecanlı bi şekilde hayal aleminde gezerken fuarda neler varmış diye merak edip biraz gözatayım dedim .Ama fuar Naturel fuarından çok UnNaturel  kozmetik fuarına benziyordu .Ben geçen hafta tohum takasından edindiğim Hodan-aynısafa merhemi olan nemlendiricimle  mutluyum : ) ve Fuarda WWF ,BUĞDAY derneği olduğu için de ...En azından insanları bilinçlendirmek ,farkındalık yaratmak için bir şeyler yapıyorlar . 






Ben gerçekten yanlızlığı severim ama toplulukların gücüne hep inandım o yüzden hiç bir zaman köye yerleşip sadece kendi yiyeceğim şeyi yetiştimeyi hiç düşünmedim , nedense hayallerimde hep benle beraber yabancılar da vardı ve unutmuyorum ki şehirde olduğum her an geçirdiğim zaman bizi  toprak ana Gaia ile buluşmaya  
bir adım daha yaklaştırıyor ; eğer bir de bu tarafından bakarsak şehir üstümüze gelmez .

YAPABİLİR MİSİNİZ ? 


*

Bir şeyi başkalarına zarar verdiğimizi gördüğümüz halde yapmaya devam ediyorsak cahil/dar bencillik ,sonuçlarını dikkate alıp yapmıyorsak aydınlanmış bencillik olur .


















Hiç yorum yok: