12.10.2012

Koruma Ve Bölüşme Kültürünü Yaşatan Kadınlar*

Documentarist de video/belgesel atölyesine kabul edildikten sonra mail atmışlar ve bizden bir proje hazırlamamızı istemişlerdi nasıl bir atölye olacağını bimiyordum aslında çekinerek gittiğimi söyleyebilirim
ilk gün Bilgi Üniversitesinden Dr.Özgür Uçkan Hocanın çok güzel bir sunumu vardı.Kafaya Dan diye vuran cinsinden sabahın erken saatinde kapanan gözler bir anda açıldı diyebilirim . Ben konumu alternatif ekonomiler olarak seçmiştim 2 günüm vardı sadece çekim için hafta içi de kurgusu yapılacaktı elimde ki alternatiflere baktım .Feminist Kadın Kollektifi nin sene de bir kere yaptığı takas cumartesi günü beyoğlu'ndaydı ve ben cezayir sokağındaydım istesem sanırım bu kadar kolay olamazdı .Oraya gittiğim de bu kadar paylaşımcı bir ortamla karşılaşabileceğimi sanmıyordum









Takas sistemini 1 parça götürüp en fazla 3 parça alınabilmesi üzerine kurmuşlardı , bana bile zorla ''o kadar gelmişsiniz birşey almadan gitmeyin '' dediler ''ama benim verecek kıyafetim yok  sadece belgesel için çekim yapıp gideceğim ''dediğimde seç seç dediler ben de el mahkum hayır denir mi  peki dedim .Ordan bana olabilecek bir tane siyah elbiseyi aldım :) onlara hiçbirşey bırakmadan ayrılmak istemediğim için yanımda olan kitabımı bıraktım.

Kitabın Eko-Femisit Vandana Shiva  ya ait olması da ayrıca bir anlamlı oldu



                   
                   bu arada bu pazara erkeklerin giremediğini de belirtmek gerek :)




.





         Söyleyecek kelimelerim var ama gerisi benim ilk belgesel denemem de o yüzden son bir video

         paylaşıyorum ve çekiliyorum




  
 



*Dr. Vandana Shiva İYİLERİN YANINDA


1 yorum:

Blogger Bolat dedi ki...

O kadar çok uğraştık ama bu Permakültürü Türkçeleştiremedik :)